Блог

Допомога проекту

Якісна освіта – це ключ до безлічі можливостей. Освіта не обмежується навчанням у школі чи університеті, і наш щоденний успіх залежить від вміння вчитися самостійно. Ми прагнемо, щоб більше людей знаходили доступні можливості для навчання, тому налагоджуємо співпрацю між провайдерами освітніх послуг і тими, хто хоче навчатися.

Наша мета – за допомогою освіти долати бідність і безробіття, надавати освітні можливості соціально незахищеним верствам населення, серед яких чимало людей потребують перекваліфікації або додаткового навчання та не завжди мають ресурси для цього.

Ви можете допомогти нам відкривати можливості для таких людей, підтримавши Онлайн-платформу фінансово. Ці кошти будуть використані на те, щоб якнайбільше користувачів дізнавалися про онлайн-курси або про наявність навчальних програм у своїх регіонах.

Підтримати проект

6 елементів гри для успішного використання гейміфікації у навчанні

6 елементів гри для успішного використання гейміфікації у навчанні

Гейміфікація, ігрове навчання та серйозні ігри

Тенденція до використання ігор в електронному навчанні частково пояснюється зростанням популярності ігор для мобільних пристроїв. Та чи є різниця між гейміфікацією, ігровим навчанням та серйозними іграми. Ці поняття є синонімами, оскільки в контексті навчання у будь-якого курсу є цілком серйозні цілі, незалежно від ступеня гейміфікації: вирішити проблему, мотивувати і стимулювати навчання за допомогою ігрового мислення і технік.

Звичайно, одна справа грати в ігри для розваги або щоб задовольнити дух суперництва, і зовсім інша – робити це в контексті навчання. Незважаючи на це, застосування ігор у навчанні має безліч плюсів.

Чому гейміфікація стає популярною?

Можна виділити три основні причини стрімкого розвитку гейміфікації: вплив ринку, зв’язок між грою і процесом навчання, а також зростаючий інтерес до ігор серед дорослих.

Навіть при самому поверхневому спостереженні стає очевидно, що є зв’язок між грою, процесом навчання і запам’ятовуванням. Дослідники порівняли результати ігрового навчання і навчання на основі звичайного тексту. Відразу після закінчення навчального процесу учасники експерименту показали практично однакові результати. А ось через кілька днів більше інформації залишалося в пам’яті у тих, хто навчався в ігровій формі.

6 елементів гри для успішного використання гейміфік��ції у навчанні

1 Інтерактивність

Інтерактивність- один з ключових елементів успішної гри. Рівень залучення учасника залежить від багатьої факторів: складності ігрової механіки, відповідності механіки контенту і сумарною складності процесу.

В ідеальних умовах завдання, які стоять перед учасником, дозволяють йому досягати конкретних цілей в грі. При проектуванні цих завдань пропонується слідувати наступним технікам:

1) При постановці завдання враховуйте, які дії і рішення учасника ви можете відстежити.
2) Винагороджуйте учасників за досягнення зазначених цілей. Переконайтеся, що ці нагороди мають для них певну цінність.
3) Нехай у кожного завдання буде різна складність, тривалість і час на рішення.

Кожне завдання стає ще складніше, якщо воно термінове. У грі ви можете обмежити час на пошук рішення – зовсім як в житті, коли нам потрібно встигнути до дедлайну.

2 Право на помилки

Зазвичай у іграх наслідки помилки значно нижче, ніж в реальному житті; учасник робить стільки помилок, скільки потрібно саме йому, щоб просунутися далі. Це стимулює учасників ризикувати, досліджувати і пробувати нове.

Щоб забезпечити учаснику «право на помилку», використовуйте наступне:

1) Дайте учаснику кілька спроб
2) Коли учасник помиляється в перший раз, забезпечте йому зворотний зв’язок: поясніть, у чому його помилка і як її виправити. Після цього, дайте учаснику можливість спробувати знову. У глобальній перспективі важливо, щоб учасники могли проходити рівень знову і знову, поки не буде досягнута мета чи освоєний навик.
3) Введіть систему балів, яка продемонструє, наскільки добре учасник досягає поставлених навчальних цілей.

3 Зворотній зв’язок

За допомогою зворотного зв’язку необхідно розповідати учаснику, на якому етапі курсу він знаходиться (наприклад, за допомогою прогрес-бару), а також заохочувати його рух вперед (наприклад, простим повідомленням «Ви на вірному шляху!»). У грі глобальна історія зазвичай розбита на невеликі, досяжні етапи – рівні. Що стосується зворотного зв’язку, його потрібно використовувати для коригування поведінки і дій учасника, а не для передачі основного контенту курсу.

4 Відчуття прогресу

У хороших іграх перед нами стоїть ряд складних завдань, які ми вирішуємо поступово, крок за кроком. Потім гра ставить перед нами новий клас проблем – і ось ми вже по-новому застосовуємо набуті навички, дізнаємося щось ще і інтегруємо новий і старий досвід. Повторення, в свою чергу, допомагає закріпити нові навички, щоб вирішити чергову задачу.

5 Сторітеллінг

В основі найбільш захоплюючих ігор лежить історія, яка залучає користувача в процес гри. Для початку в деталях опишіть сюжет, персонажів і їх наміри, а також місця дії.
Крім того,
– постарайтеся придумати цікавий сценарій, який буде тримати учасників в певній напрузі. Навчання найкраще відбувається в моменти вирішення конфліктів.
– Використовуйте персонажів, які близькі учасникам і викликають емоційний відгук.
– Введіть різних персонажів, щоб кожен передавав учасникам певний тип знань, точку зору або коментар. Найефективніше представити інформацію в формі діалогу між персонажами – і озвучити їх реальними голосами.

6 Мотивація

Мотивація – в сукупності з механікою, дизайном, інтерактивністю, зворотним зв’язком і історією – створює залученість і інтерес, а також допомагає учасникам перейняти бажані моделі поведінки і засвоїти і застосувати на практиці компетенції.

Звичайно, в житті існує безліч факторів мотивації, але в контексті неформальної освіти можна почати з того, що мотивує учасників, а також модераторів. Як зазначає Карл Капп: «Коли вивчаєш якесь дослідження, потрібно розуміти різницю між внутрішньою і зовнішньою мотивацією».

До внутрішньої мотивації можна віднести особисте задоволення, поглиблення знань в певній сфері, саморозвиток а до зовнішньої – просування по кар’єрних сходах або підвищення кваліфікації.

Як бачимо, гейміфікація не дає конкретних відповідей на питання, але дає простір для їх спільного пошуку, а також пропонує нові формати організації людської поведінки.

Матеріал підготувала
Катерина Мельник

Відповідальність за розміщену на платформі інформацію несуть провайдери згідно з правилами та умовами використання ресурсу

При використанні матеріалів гіперпосилання на ресурс обов’язкове

Підпишіться на розсилку

©2017 - 2021 «Learn LifeLong» - онлайн-платформа неформальної освіти в Україні. Всі права захищені.

Developed by Yevhen Kirichenko