Ви напевно чули про Scrum — популярну методику управління проєктами у IT. При цьому, її можна використовувати навіть якщо ви не розробляєте софт. Розповідаємо про декілька Scrum-фішок, які стануть у нагоді кожному.
1. Спринти
Розбивайте підготовку проєкту на декілька спринтів — етапів, кожен з яких має свою мету і триває 1-2 тижні.
Наприклад, якщо ви робите освітній проєкт, то до кінця першого спринту вам необхідно відточити концепцію, до кінця другого — підготувати до запуску всю рекламну кампанію. Якщо ви ведете бізнес або керуєте командою маркетологів, економістів чи навіть юристів, планувати спринти теж буде корисно. Робота над однією вимірюваною ціллю впродовж короткого часу добре мотивує працівників і дозволяє не потонути в щоденній рутині.
2. Беклоги
Розбивайте кожен спринт на беклоги — «пакети завдань», виконуючи які, команда прямує до досягнення цілі етапу.
Усі задачі підпорядковуються цілі спринту. У кожного члена команди може бути свій беклог на спринт або беклог може бути спільним, а спеціалісти самостійно обиратимуть собі завдання.
Для довготермінового проєкту беклог — незамінна річ. Ви бачите, які задачі є в команди на цей спринт і можете оцінити ефективність. Чіткі задачі на короткий термін дисциплінують та мотивують працівників.
3. Scrum-майстер
Scrum-майстер — це лідер і фасилітатор команди. Мотивація, ефективність, допомога команді, розстановка пріоритетів — це все входить у його обов’язки. Scrum-майстер знає, який продукт очікується у фіналі і як привести команду до такого результату. Разом з командою він формує задачі на спринт, допомагає їх розподілити і відслідковує пріоритетність виконання. Для цього важливо проводити зустрічі особисто з кожним членом команди, дізнаватися про їхні проблеми, мотивації і всіляко підтримувати.
4. Стендап-зустрічі
Проводьте щоденні мітинги або скайп-коли, обмежуючи час їхньої тривалості до 15-20 хвилин. На цих зустрічах кожен член команди розповідає про поточний стан своїх задач. Опорні питання ви можете вигадати самі або скористатися шпаргалкою.
• Що я робив вчора, щоб команда досягла мети?
• Що я робитиму сьогодні, щоб команда досягла мети?
• Що заважає мені виконувати роботу?
Таким чином ви підтримуєте загальний дух команди: кожен знає, що справа рухається вперед і нема причин для прокрастинації.
5. Ретроспектива
Наприкінці кожного спринту зустрічайтеся на ретроспективу і рефлексуйте, що вдалося зробити, а що ні і чому. Слухайте один одного і говоріть відверто. Важливо шукати не винного, а причину, і думати, як можна оптимізувати процес. Найважливіше у ретроспективі — розійтися з набором рішень.